Pozycjonuj na własną rękę

Pozycjonuj na własną rękę

Pozycjonuj samemu

Każda początkująca firma liczy każdy grosz i jest to normalne (sami kiedyś zaczynaliśmy i doskonale pamiętamy ciężkie początki). Pozycjonowanie na proste słowa kluczowe nie wymaga ogromnych umiejętności, a potrzebną wiedzę można znaleźć na blogach specjalistów SEO, np: http://www.blog.gdaq.pl/ który bardzo często odwiedzamy. Postaramy się pokazać krok po kroku w jaki sposób mogą Państwo postarać się wypozycjonować swoją stronę firmową na proste słowa kluczowe bez większego budżetu.

  • Krok 1. Wybierz słowa kluczowe na które chcesz być widoczny

Największym błędem popełniamy przy promocji swojej strony internetowej jest rzucanie się od razu na głęboką wodę. Nie próbuj walczyć z najlepszymi, tylko bądź od nich sprytniejszy. Poświęć czas i przeanalizuj słowa kluczowe z niskim współczynnikiem konkurencji. Jeśli wszystkie takie frazy weźmiesz pod uwag,ę to też uzyskasz zadowalający ruch pozwalający na pozyskanie pierwszych klientów.

Najlepiej jeśli przy doborze słów kluczowych korzystasz z profesjonalnego programu do analizy słów kluczowych (np. Long Tail Pro v3), ale ponieważ liczymy każdą złotówkę, postarajmy się zrobić to poprzez darmowe narzędzia i poświęcając jedynie nasz czas. W tym celu wykorzystamy darmowe narzędzie propozycji słów kluczowych Google które wymaga od nas jedynie darmowej rejestracji.

Następnie w górnym menu rozwijamy zakładkę Narzędzia i wybieramy Planer słów kluczowych i przystępujemy do analizy fraz, które szybko zostaną wypozycjonowane i wygenerują nam ruch.

planer słów kluczowychWszystko jest bardzo intuicyjne i nikomu nie powinno sprawić większych problemów. Pamiętajmy przy kierowaniu słów kluczowych, abyśmy określili dokładną lokalizację, która standardowo jest ustawiona na Polskę. Jeżeli nasze usługi świadczymy w danym mieście lub województwie, to powinniśmy to określić. Postaraj się podać jak największą liczbę słów kluczowych, które mogą wpisywać Twoi potencjalni klienci, dzięki czemu będziesz miał duże pole manewru. My weźmiemy na przykład firmę hydrauliczną świadczącą swoje usługi w Krakowie.

Słowa kluczowe poddane analizie:

  • firma hydrauliczna Kraków
  • usługi hydrauliczne Kraków
  • tani hydraulik Kraków
  • pogotowie hydrauliczne Kraków
  • awaria hydrauliczna Kraków
  • tani hydraulik
  • hydraulik
  • usługi hydrauliczne

Z podanych słów kluczowych uzyskaliśmy 107 propozycji. Starajmy się wybierać frazy na które konkurencja się nie promuje, a te są przeważnie z niską liczbą miesięcznych wyszukiwań (10-50 miesięcznie). Starajmy się brać pod uwagę słowa kluczowe, które po wpisaniu w wyszukiwarkę Google pokażą maksymalnie 500 000 wyników. Za najtrudniejszą z fraz które powinno się w tym przypadku brać pod uwagę są usługi hydrauliczne Kraków.

wybór słów kluczowychKiedy już wybierzemy wszystkie słowa kluczowe przystępujemy do kolejnego kroku, który nikomu nie powinien sprawić problemu.

  • Krok 2. Wybór odpowiedniej domeny

Spójrzmy na wyniki pojawiające się pod słowem kluczowym „usługi hydrauliczne Kraków”. Miejsca 2,3 i 4 w widocznym adresie strony zawierają „Kraków„. Dodatkowo słowo kluczowe lub jego część występuje w Tytule i opisie witryny, ale do tego przejdziemy w kolejnym kroku.

przykład wyników słów kluczowych

Nie polecamy jednak zakupu domeny biorąc pod uwagę przesadnego upychania słowa kluczowe. Przykładowo którą domenę zapamiętasz lepiej: hydralik-z-krakowa. pl czy tanie-uslugi-hydrauliczne-krakow-malopolska.pl ? Możesz oczywiście wybrać domenę będącą Twoimi danymi osobowymi, a dopiero na podstronie dasz słowa kluczowe, np: michallembicz.pl/uslugi-hydrauliczne-krakow (każdy i tak zapamiętuje główny adres więc istotne, żeby w prosty sposób mógł z niego dostać się do usługi).

  • Krok 3. Zoptymalizuj swoją witrynę pod kątem Google

Dokładne opisanie tego kroku jest materiałem na sporą książkę, więc po prostu odwołamy się do wskazówek Google dla webmasterów. Pamiętaj, że im więcej wartościowej treści zawierającej logicznie występujące słowa kluczowe tym lepiej. Nie staraj się robić niczego na siłę, bo więcej można popsuć niż zyskać korzyści. Bardzo łatwo postawisz stronę na WordPress’ie gdzie jest mnóstwo darmowych szablonów, które w prosty sposób dostosujesz do swojej witryny, ale nie oczekuj porażającego efektu (te ciekawsze graficznie i z większymi możliwościami są płatne).

  • Krok 4. Zdobądź wartościowe linki do swojej strony

Przyszedł czas na zdobycie linków do witryny, dzięki której będzie się ona wspinać na szczyt wyników wyszukiwania. Nie śpiesz się i nie zdobywaj linków masowo.Tutaj pojawiają się pierwsze niezbędne koszty jakie musisz ponieść. Po pierwsze zakup listę mocnych katalogów stron, którą Sławomir Gdak często uaktualnia. Przy wyborze katalogów kieruj się wartościami PA i DA, a zupełnie nie bierz pod uwagę PR. Do każdego katalogu twórz unikalny i wartościowy opis. Pamiętaj, aby nie dodawać każdego dnia tej samej ilości katalogów, tylko zawsze postępuj losowo, np:

  • 1 dzień – 20 katalogów
  • 2 dzień – 3 katalogi
  • 4 dzień – 7 katalogów
  • 5 dzień – 0 katalogów
  • 6 dzień 10 katalogów
  • itd.

Nie zalecamy linkowania z treści katalogów na słowa kluczowe, a jedynie na brand

Google nie lubi schematów i zawsze przy pozycjonowaniu musisz się ich wystrzegać. Nie korzystaj wyłącznie z katalogów, ale w swoim arsenale musisz posiadać również linki z for internetowych, portali społecznościowych, komentarzy i artykułów gościnnie publikowanych na innych stronach (najlepiej powiązanych tematycznie). Linki jakie zdobywasz w postaci słów kluczowych nie powinny przekraczać 30% tych prowadzących do Twojej strony/podstrony. Używaj haseł reklamowych, czystych adresów url i łączeń brandu z frazami, np: profesjonalne usługi hydrauliczne w Krakowie, tani hydraulik Michał Lembicz itd.

Nie będę opisywał w jaki sposób z każdego z tych źródeł zdobywać linki (to będzie materiał na następny wpis na blogu), bo tutaj wystarczy jedynie trochę Twojego czasu i logicznego myślenia.

Powodzenia w walce o pierwsze miejsca wyszukiwarki Google,

Michał Lembicz

No comments

Leave a reply

Your email is never published nor shared. Required fields are marked *